Δημοτικό Σχολείο Σκοπέλου Λέσβου

Ελλάδα 1ο LTT

Εξερευνώντας μια ιστορική πολιτιστική διαδρομή





Το πρώτο μέρος του έργου μας αφορά τις Eυρωπαϊκές ιστορικές διαδρομές, διερευνήθηκε και  αναλύθηκε στην 1η διακρατική συνάντηση των εταιρικών σχολείων που πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο από τις 14/1/2019 έως τις 18/1/2019. Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων ήταν το εξής:

Ανάγνωση μιας Πόλης:
Ημέρα 1
Οι άνθρωποι που συμμετέχουν σε έναν αστικό τρόπο ζωής αναπτύσσουν τρόπους να «διαβάζουν» την πόλη τους. Μπορούν να αισθανθούν τον παλμό της πόλης, να διαβάσουν την ατμόσφαιρά της. Αλλά αυτό που διαφεύγει είναι ότι, πέρα ​​από την συνειδητοποίηση της περιοχής τους, κρύβεται μια ποικιλία πολιτισμών, πολλά χαρακτηριστικά των πολιτισμών που έχουν αφήσει τα ίχνη τους πίσω και
έχουν καταφέρει να συγχωνευθούν με τα τοπικά χαρακτηριστικά και να επιβιώσουν. Η Κύπρος είναι ένα παράδειγμα μιας χώρας που επιδεικνύει τη μοναδικότητά της, αλλά απορροφά θετικά στοιχεία
των διάφορων πολιτισμών που κατοικούσαν στο νησί. Η δραστηριότητα θα είναι για τους συμμετέχοντες να «διαβάσουν» μεταξύ των γραμμών, να ανακαλύψουν την κληρονομιά της
μέσω βιωματικών μαθησιακών εργασιών, να συνειδητοποιήσουν ότι η ποικιλομορφία μπορεί να είναι μια θετική εμπειρία. Θα είναι ένα ταξίδι μέσα από το χώρο και το χρόνο για να διερευνήσει πως μια πολιτισμική διαδρομή μπορεί να διαμορφωθεί και πώς η πολιτιστική κληρονομιά των διαφόρων χωρών και πολιτισμών της Ευρώπης συμβάλλει σε μια κοινή και ζωντανή πολιτιστική
κληρονομιά. Θα υπάρξει συζήτηση σχετικά με την παρούσα κατάσταση των μεσογειακών χωρών και πως αυτό είναι εμφανές στην πόλη.
Ημέρα 2-3
Η αλληλεξάρτηση της τοπικής ιστορίας με την ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά θα διερευνηθεί για να δημιουργηθεί το πρώτο τεύχος του Fanzine αφιερωμένο στην ιστορική πολιτιστική κληρονομιά.
Οι συμμετέχοντες θα επισκεφθούν μερικά μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO για να τα «ξαναδιαβάσουν». Ο Νεολιθικός οικισμός της Χοιροκοιτίας, που κατοικήθηκε από τον 7η ως
την 4η χιλιετία π.Χ., είναι ένας από τους σημαντικότερους προϊστορικούς τόπους. Η έπαυλη παραμένει και τα ευρήματα από τις ανασκαφές εκεί έχουν ρίξει πολύ φως σχετικά με την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας σε αυτή την περιοχή-κλειδί. Στην προϊστορική περίοδο, η Κύπρος διαδραμάτισε βασικό ρόλο στη μετάδοση του πολιτισμού από τη Μέση  Ανατολή προς τον Ευρωπαϊκό κόσμο. Θα επισκεφθούμε την Πάφο και θα μελετήσουμε το μύθο της Αφροδίτης, που υπό την επίδραση της ομηρικής ποίησης έγινε το ιδανικό της ομορφιάς και της αγάπης, εμπνέοντας τους μελετητές και τους καλλιτέχνες στην ανθρώπινη ιστορία. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν μαθήματα Ιστορίας για να μάθουν την τοπική και την Ευρωπαϊκή ιστορία όπως διδάσκονται στα Κυπριακά σχολεία εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους.
Ημέρα 4-5
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, θα σηματοδοτήσουμε επίσημα την αρχή του έργου μας κάνοντας ένα βίντεο κλιπ και θα ξεκινήσουμε έναν διαγωνισμό με λογότυπο.Θα υπάρξει χώρος προβολής
για το πρόγραμμα Erasmus +, ένα ειδικό εργαστήριο που θα επεξεργαστεί τον ορισμό της Ευρωπαϊκής κληρονομιάς και τα στερεότυπα, στα οποία θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων, των τοπικών πολιτιστικών ομάδων με στόχο τη διάδοση της σημασίας και των στόχων της εταιρικής μας σχέσης Erasmus +. Θα δημιουργήσουμε ένα φυλλάδιο και ένα blog σε όλες τις γλώσσες των συμμετεχόντων με πληροφορίες σχετικά με τη σχολική μας συνεργασία και τις δυνατότητές της, τα οποία θα παρουσιαστούν σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν επίσης έναν διαδραστικό διαδικτυακό χάρτη, με μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που έχουν γνωρίσει και θα προσθέσουν τα πρώτα στοιχεία και realia στο κιτ "Θησαυρός Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς" που θα ταξιδεύει με τους συμμετέχοντες σε κάθε κινητικότητα και θα γίνεται αντικείμενο δανεισμού από τα περιφερειακά σχολεία σε κάθε χώρα.

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε φωτογραφίες από την επίσκεψη και τις δραστηριότητές μας!
https://desktopapp.smilebox.com/playBlog/4e4459334d6a63774d6a513d0d0a&blogview=true

Δείτε τον Διαδραστικό μας χάρτη από τα μέρη που επισκεφτήκαμε :
Κύπρος - Ιστορική Πολιτιστική Διαδρομή

Ο διαγωνισμός για το λογότυπο μας ανέδειξε νικητές!
     

Τι συμβολίζει το λογότυπό μας


Το λογότυπό μας και τι συμβολίζει from Angela Tsakiri

Παρουσίαση στο πλαίσιο της εργασίας EUHARmonic με θέμα : Αν μπορούσατε να προσθέσετε ένα έκθεμα από τον τόπο σας στο "Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας" ποιο θα ήταν αυτό ;


Ένα Δεινοθήριο στη Λέσβο from Angela Tsakiri

Επίσης παρουσιάσαμε το Κουτί Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς που επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε για να συλλέγουμε μέσα σε αυτό αντικείμενα από κάθε χώρα που επισκεπτόμαστε, τα οποία συμβολίζουν την τοπική πολιτιστική κληρονομιά αλλά κατά συνέπεια και την Ευρωπαϊκή.
Το κουτί μας είναι ένα κουτί ξύλινο που βρέθηκε στην αποθήκη του σχολείου και περιείχε ξύλινα γεωμετρικά στερεά που χρησιμοποιούνταν παλιότερα. Αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν ότι το κουτί μας κουβαλούσε ένα μεγάλο κομμάτι ιστορίας......Την αναπαραστήσαμε σε θεατρική παράσταση γράφοντας το σενάριο και την παρουσιάσαμε σε ανοιχτή εκδήλωση για τους γονείς με την ευκαιρία του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου. Δείτε λεπτομέρειες στον παρακάτω σύνδεσμο :

Ελληνικό Κουτί Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μετά την επιστροφή μας παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα της κινητικότητάς μας στο υπόλοιπο σχολείο και την τοπική κοινωνία μέσα από δραστηριότητες διάχυσης και άρθρα στον τοπικό τύπο.


Μέσα στο κουτί μας τοποθετήσαμε αρκετά αντικείμενα από την Κύπρο τα οποία μελετήσαμε και τα παρουσιάσαμε :

  • Το προφίλ της θεάς Αφροδίτης στο FAKEBOOK!!    Fakebook Θεά Αφροδίτη
  • Τα εκθέματα του μουσείου Θάλασσα στην Αγία Νάπα




  • Το Λεβέντειο Μουσείο στην Λευκωσία  

Λεβέντειο Μουσείο Λευκωσίας from Angela Tsakiri


  • Λευκωσία - Η διαιρεμένη πρωτεύουσα  

Λευκωσία - Η διαιρεμένη πρωτεύουσα from Angela Tsakiri

Η Αλφαβήτα της Κυπριακής φιλοξενίας


Έγραψαν για μας στον τοπικό τύπο :
Στο Νησί 18/02/2019
Το ΒΗΜΑ της Γέρας  Φύλλο 118 Μάρτιος 2019




Περάσαμε υπέροχα, κάναμε φίλους, διασκεδάσαμε και μάθαμε πολλά! Ευχαριστούμε Erasmus+ !!
Μάθηση και διασκέδαση!


No comments:

Post a Comment