Δημοτικό Σχολείο Σκοπέλου Λέσβου

Eλλάδα 6ο LTT

Η 6η κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε εικονικά μέσω της πλατφόρμας Webex λόγω της πανδημίας COVID-19 από τις 2 Νοεμβρίου 2020 έως τις 6 Νοεμβρίου 2020. Διοργανώθηκε από το Δημοτικό σχολείο Σκοπέλου Λέσβου με όλα τα εταιρικά σχολεία αλλά με τη συμμετοχή πολύ μεγαλύτερου αριθμού μαθητών αυτή τη φορά. 
Το θέμα της 6ης εξ'αποστάσεως κινητικότητας ήταν η ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. «Η ψηφιοποίηση είναι η διαδικασία μετατροπής πληροφοριών σε ψηφιακή μορφή (δηλαδή αναγνώσιμη από υπολογιστή). Το αποτέλεσμα ονομάζεται ψηφιακή αναπαράσταση ή, πιο συγκεκριμένα, ψηφιακή εικόνα για το αντικείμενο ». (πηγή Wikipedia). Η πολιτιστική κληρονομιά παίρνει μια νέα ζωή με τις ψηφιακές τεχνολογίες και το Διαδίκτυο. Οι άνθρωποι έχουν τώρα άνευ προηγουμένου ευκαιρίες πρόσβασης σε πολιτιστικό υλικό, ενώ τα ιδρύματα μπορούν να προσεγγίσουν ευρύτερο κοινό, να προσελκύσουν νέους χρήστες και να αναπτύξουν δημιουργικό και προσβάσιμο περιεχόμενο για ευχαρίστηση αλλά και εκπαίδευση.
Το ψηφιοποιημένο υλικό πολιτιστικής κληρονομιάς είναι μια πολύτιμη πηγή πληροφοριών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς και την ανάπτυξη της κοινότητας. Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπάθησε να το κάνει αυτό δημιουργώντας τη Europeana και ορίζοντας μια ομάδα εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη σχεδίων μαθημάτων με τη χρήση του Europeana (https://classic.europeana.eu/portal/en?utm_source=new-website&utm_medium=button) , η εκπαίδευση πάνω σε θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς δεν περιλαμβάνεται ακόμη στο γενικό πρόγραμμα σπουδών, υπάρχει ανεπαρκής κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε αυτό το θέμα και δεν υπάρχει αρκετό εκπαιδευτικό υλικό και συνεργασία μεταξύ ιδρυμάτων και σχολείων. Δεδομένου ότι ο τρόπος μάθησης των μαθητών έχει αλλάξει ριζικά και η κρίση πανδημίας υποχρέωσε τα σχολεία να καταφύγουν στην εξ'αποστάσεως εκπαίδευση, είναι μια καλή ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε τους υπάρχοντες ψηφιακούς πόρους ή να δημιουργήσουμε το δικό μας ψηφιακό υλικό μέσω της διαδικασίας gamification που είναι η πιο κατάλληλη για ηλικία των μαθητών μας.
Γι'αυτόν τον σκοπό οι μικροί μαθητές υποδέχτηκαν εικονικά τους φίλους τους στο σχολείο τους κάνοντας ξενάγηση στις τάξεις τους και παρουσιάζοντας μια χρονογραμμή της ιστορίας του νησιού μας για να τους δώσουν έτσι το υλικό που χρειάζεται να συλλέξουν οι ομάδες για τη συγγραφή των άρθρων στο 6ο τεύχος του Fanzine. 


















                                                                Lesvos Timeline                     

Το πρόγραμμα περιείχε παρουσιάσεις των ομάδων για την πολιτιστική κληρονομιά της Λέσβου, παρουσίαση της υπεύθυνης του μουσείου Ούζου Ισιδώρου Αρβανίτη για τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται κατά την ξενάγηση των επισκεπτών στο μουσείο με θέμα "Οι νέες τεχνολογίες στον πολιτισμό - Ο κόσμος του ούζου". 



 

 Οι μαθητές συμμετείχαν στα ψηφιακά παιχνίδια που δημιουργληθηκαν κατά τη διάρκεια εφαρμογής του σχεδίου και είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν ψηφιακά στα αρχοντικά της Λέσβου από την εθελοντική ομάδα OPEN LESVOS. 

























Τα αρχοντικά της Λέσβου

  

Κατά τη διάρκεια της εικονικής μας συνάντησης οι μαθητές παρουσίασαν το μικρό μουσείο που έχει στηθεί στο σχολείο μας με παρωχημένα σχολικά αντικείμενα που βρέθηκαν στις αποθήκες του σχολείου και που μας βοήθησαν να γνωρίσουμε την σχολική τάξη του παρελθόντος και να ανακαλύψουμε την εξέλιξη των υλικών, των αντικειμένων αλλά και του τρόπου διδασκαλίας. Σ'αυτό το πλαίσιο συνεργαστήκαμε με τα εταιρικά σχολεία που αποκάλυψαν και αυτά τους σχολικούς θησαυρούς τους και όλοι μαζί φτιάξαμε μια συνεργατική παρουσίαση αυτού του ¨Κυνηγητού Θησαυρού"

 
και παίξαμε το ψηφιακό παιχνίδι που φτιάχτηκε στο εργαλείο Quizlet με το λεξιλόγιο από τα σχολικά αντικείμενα του μουσείου μας. https://quizlet.com/_9920fv?x=1jqt&i=3cr57n








Match the pictures to their definitions

το παιχνίδι  Drag'n'drop  με τις παραδοσιακές στολές της Λέσβου https://jamboard.google.com/d/1UWEC0u6_KlLQ6uNKA46z6y220HKz9UQNhEUV9e31My0/edit?usp=sharing



















κι έφτιαξαν puzzles με τα αρχοντικά της Λέσβου

 

 Οι μαθητές των εταιρικών σχολείων επίσης παρουσίασαν τα ψηφιακά παιχνίδια που κατασκεύασαν αξιοποιώντας την πολιτιστική κληρονομιά της Λέσβου 
και πολλά άλλα...
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα ψηφιακά αποθετήρια πολιτιστικής κληρονομιάς του Βορείου Αιγαίου από τα οποία μπορεί κανείς να αντλήσει πολύτιμο υλικό.


Την τελευταία ημέρα 6/11/2020 καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας για το ποιου είδους πολιτιστική κληρονομιά μπορεί να ψηφιοποιηθεί 



Με μεγάλη λύπη αποχαιρετήσαμε τους φίλους μας με την υπόσχεση να συνεχίσουμε να επικοινωνούμε και να συνεργαζόμαστε σε κάθε ευκαιρία. Είμασταν πολύ στεναχωρημένοι που δε μπορέσαμε να τους φιλοξενήσουμε και να έχουμε όμορφες αναμνήσεις από τον τόπο μας μαζί τους και είπαμε ότι παρόλο που περάσαμε όμορφα τίποτα δε μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή συνάντηση ! 





No comments:

Post a Comment